fbpx
.st0{fill:#FFFFFF;}

37 Beter Slapen Tips, Testen, Boeken En Bronnen Bij Slaapproblemen 

Opzoek naar een lijst met beter slapen tips?

In deze blog ontdek je 37 slaap tips, testen, experts, gadgets, boeken en bronnen bij slaapproblemen.

Het doel van deze lijst is om Nederland een piep klein beetje gezonder en stressvrijer te maken.

Slaap je beter door deze informatie of heb je aanvullende tips?

Dan hoor ik het graag in de reacties onderaan deze blog.

Heb je last van stress, overspanning of burn-out en liever direct persoonlijke 1-op-1 coaching? Ik help je graag via een gratis vrijblijvende online kop thee.

More...

Wat is goede diepe slaap? Waarom is het belangrijk? Hoe krijg je goede diepe slaap?

Wikipedia geeft de volgende definitie:

"Slaap is de periode van inactiviteit en afwezigheid van wakend bewustzijn, waarbij het lichaam tot rust komt. 

De slaap-waakritmiek wordt bij mensen en dieren geregeld door gebieden in de hersenstam en de hypothalamus.

Slaap wordt gekenmerkt door subjectieve kenmerken (goed, slecht, diep, ondiep), het patroon van perioden van slapen en waken binnen 24 uur, en fysiologische kenmerken."

Wil je meer informatie lezen op wikipedia over slaappatronen, slaapfases, slaap en hersenen, slaapstoornissen, theorieën over het nut van slapen, herstel van hersenen en lichaam, behoud van energie, consolidatie van geheugen en leren, slaaptekort, bewegingen tijdens slaap, dag- en nachtritme.

Klik dan hier voor de Nederlandstalige wikipedia pagina.

Leergierig om nog meer te leren over beter slapen? 

Dan raadt ik je de Engelstalige wikipedia pagina aan. Hierin leer je nog meer over fysiologie, niet-REM- en REM-slaap, ontwaken, timing, circadiane klok, proces S, sociale timing en distributie. 

Ook wordt er hier meer uitgelegd over dutjes, genetica, slaap kwaliteit, ideale duur aanbevelingen, kinderen, functies, herstellen, geheugenwerking, dromen, aandoeningen zoals slapeloosheid, obstructieve slaapapneu, ouder worden, slaapgezondheid, drugs en dieet.

Klik hier als je naar de Engelstalige wikipedia over beter slapen wil gaan

Beter slapen tips op video's

In onderstaande video geef ik je 9 dingen die je helpen om sneller in slaap te vallen:

In onderstaande video geef ik je tips voor als je slecht slaapt door stress, overspanning of burn-out:

Beter slapen testen, scans en checklists

(Audio) boeken en cursussen bij slaapproblemen

Beter slapen producten en gadgets (geen pillen en medicatie!)

Overzicht van producten en gadgets om beter te slapen:

  1. 1
    Goed bed, matras, kussen, dekbed of een verzwaringsdeken
  2. 2
    Verduisterende gordijnen
  3. 3
    Slaapmasker
  4. 4
    Blauw licht bril
  5. 5
    Slaap lekker thee
  6. 6
    Verduisterende gordijnen
  7. 7
    Slaapoordoppen
  8. 8
    10 beste slaap apps
  9. 9
    Sleep & Wake-Up Light
  10. 10
    Anti-snurk middelen
  11. 11
    Wearables (Apple Watch, Fitbit, Samsung Galaxy Watch, Garmin wearables en Oura Ring)

Blogs en podcasts voor betere nachtrust en slaapkamer tips

Overzicht blogs en podcasts

  1. 1
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Slaap_(rust) of https://en.wikipedia.org/wiki/Sleep
  2. 2
    Thuisarts.nl - beter slapen tips
  3. 3
    Jouwggd.nl - slaap tips
  4. 4
    Slaapwijzer.net - Tips en producten om slaapproblemen op te lossen
  5. 5
    Slaapinfo.nl - Informatie over slapen, slaapproblemen en slaapstoornissen. Van slaaptesten tot slaaptips en alles wat te maken heeft met slapen!
  6. 6
    7 podcasts voor slaap, ontspanning en slaapwetenschap

Slaapklinieken en slaapcentra

Slaap experts die je helpen om je gedachten te kalmeren

Last van stress, overspanning of 
burn-out klachten?

Volg deze simpele stappen om de symptomen te herkennen en het op te lossen:

Stap 1: Test jezelf gratis en anoniem of zet jouw eerste stap met deze praktische ondersteunende tools, zoals een dagboek, digitale detox, gewoontes en apps:
https://www.wakkerworden.nl/tools/

Stap 2: Registreer je voor een gratis vrijblijvende online kop koffie:
https://www.wakkerworden.nl/contact/

Stap 3: Lees en bekijk deze gratis bronnen ter inspiratie:
https://www.wakkerworden.nl/bronnen/

Stap 4: Verbind met de community en participeer in events:
https://www.facebook.com/groups/wakker.worden.community/

Stap 5: Start met professionele burn-out begeleiding en stressmanagement:
https://www.wakkerworden.nl/coaching/

Stap 6: Groei door anderen te ondersteunen en inspireren (als vrijwilliger) via Wakkerworden.nl. Vraag informatie op via:
https://www.wakkerworden.nl/contact/

Bekijk hier ervaringsverhalen over wat gelukkige cliënten zeggen over wakkerworden.nl:
https://www.wakkerworden.nl/reviews/

Op Youtube, Facebook, Instagram en Linkedin vind je meer content over stress, overspanning en burn-out tips...

>